Bergbeklimmers

23 juli 2013 - Huangshan, China

Hier zit ik dan met enorme spierpijn in mijn kuiten na de afdaling van Huangshan. Niet aan te raden voor mensen mt hartklachten, hoogtevrees of slechte conditie maar zeker de moeite waard!
Gisterochtend zijn we door Ben (eigenaar hotel) naar Tangkou gebracht en vanaf daar moesten we onszelf zien te redden. Dat viel gelukkig erg mee ondanks dat niemand Engels sprak en alles in het Chinees was. Met handen en voeten kom je een heel eind..Dus de shuttlebus gevonden die ons naar de kabelbaan bracht en na een huiveringwekkende rit in de regen boven aangekomen. Kieran was niet erg blij..
Na wat puzzelen naar het hotel gelopen en ingecheckt. We bleken maar 1 kamer te hebben maar met een extra bed en Fasika bij mij in bed was dit ook opgelost. Inmiddels was het opgeklaard en konden we genieten van de prachtige omgeving. Zie foto's, erg indrukwekkend.
Beetje jammer van de schreeuwende medemensen maar gelukkig was het niet al te druk.
vanochtend zijn we om 5 uur naar de zonsopgang gaan kijken en wat een geluk, het was prachtig weer! Onvergetelijk schouwspel....
Na ampel beraad zijn we naar beneden gaan lopen via de Eastern Steps. Dames wilden kabelbaan maar Kieran had de dood in de ogen gezien en ging liever niet nog een keer dus lopen maar.Ooit geprobeerd om 2 uur lang de trap af te lopen in 35 graden? Voor de kinderen gen probleem maar ik had na een kilometer of 4 echte puddingbenen ... Toch volgehouden (geen keus) en tot mijn grote vreugde beneden aangekomen. Maar ik mag niet klagen, alles wordt naar boven gedragen door kleine pezige mannen tot aaan marmeren wasbakken toe. Echt verschrikkelijk en dat voor ongeveer 20 euro per dag.
Bij terugkomst in Tunxi heerlijk gedouched en ijskoffie gedronken op een terrasje en na een kom wontonsoep tevreden terug naar het hotel. We hebben genoten !(en afgezien) Morgen naar Hanghou met de bus van 11.00.

1. Piet Penning:
    23 juli 2013
    Wij hebben genoten van de foto's het is daar in de bergen echt heel mooi zeg. Maar ook de andere foto's geven een goed beeld van all day life in China. Wat zijn die steden groot zeg. Maar over 10 dagen uitblazen op Ko Toa
  2. Rianne:
    25 juli 2013
    Wat een schitterende foto's. Jullie hebben weer een prachtig stuk China ontdekt.