Huangshan deel 2

21 juli 2013 - Huangshan, China

Na het visavontuur van gisteravond hebben we de koffers gepakt en zijn we op ons gemakje met de taxi naar het station van Shanghai vertrokken. De treinkaartjes lagen al bij aankomst in Shanghai op ons te wachten dus dat was goed geregeld.
Ongeveer 3 kwartier voor vertrek waren we op het station en tussen al het Chinees konden we ons treinnummer n de bijbehorende wachtruimte snel vinden. Eventjes gewacht en toen mochten we instappen in onze sjieke softsleeper. Wel vrij hard voor soft maar goed... Uiteraard waren we niet de enige Nederlanders aan boord en naeen gezellig praatje en nog wat (vieze) snacks zijn we lekker gaan slapen. Bij aankomst waren weblij verrast met hotel en de naastgelegenstraat met gezellige winkeltjes, terrasjes en restaurants. Nog kennis gemaakt met klanten familie Cnossen die naar de top van Huangshan vertrok waarna wij hun kamers in namen.
Je waant je hier jaren terug in de tijd, zie de foto's.
Vanmidag hebben we de dorpjes Chengkan en ....bezocht, supermooi en heel rustig. Eerlijk gezegd sprak dit stukje China me nooit zo aan maar ben nu al wel om, het heeft een heel bijzonder sfeertje. Daarbij blijft het wel China en worden we afen toe niet goed vande opdringerigheid van de Chinezen maar daar lerenwe ook wel weer mee leven.
Vanavond zijn we weer avontuurlijk geweest met eten en weer in een totaal Chinees restaurant gegeten. Wel weer grappig je krijgt een briefje en loopt dan langs een lang buffet waar je uit kietst.Vervolgens moet je op een bankje wachten tot er een tafel vrij is en dan wordt alles gebracht. Het kostte wat geschreeuw vanuit de Chinese kant en wat gegiechel vanuit onze kant maar uiteindelijk hebben we lekker gegeten.
Na een kore shopsessie zijn we nu weer in het hotel. Morgen gaan we naar de top van Huangshan dus volgend verslag is overmorgen.

1. Martje:
    22 juli 2013
    Leuke foto's!
    Hoewel dat visverhaal is niks voor mij!